Шановні батьки! Скоро ваші діти підуть до школи. Це перший серйозний крок у житті вашої дитини. На них чекає знайомство з новою вчителькою, новим шкільним колективом, новим статусом учня. Це абсолютно новий рівень у житті дитини.

Психологічна готовність дитини до школи – це рівень психічного розвитку, який необхідний для того, щоб дитина успішно засвоювала шкільну програму у колективі своїх однолітків. Це не є простий показник, він відображає всі ті результати, які рік за роком отримувала ваша дитина на протязі шести років.

Складові готовності:

  • Фізична готовність,
  • Мотиваційна готовність
  • Мовленнєво-комунікативна
  • Емоційно-вольова
  • Інтелектуальна

Фізична готовність – ріст, вага, наявність молочних зубів, постава, слух і зір.

Мотиваційна готовність. Мотивація – причина до тієї чи іншої дії. Це бажання дитини прийняти нову позицію школяра. Дуже важливо щоб школа дитині подобалася саме навчанням.

Комунікативна готовність – це вміння дитини ввійти в дитячий колектив, діяти разом з іншими, поступатися, підкорятися.

Правила, які можуть допомогти дитині добре адаптуватися в шкільному колективі:

  • Не віднімай чужого, але і свого не віддавай;
  • Якщо попросили – дай, якщо відбирають - намагайся захищатися;
  • Не бийся;
  • Кличуть гратися – іди, не кличуть – спитай дозволу погратися з іншими;
  • Грай чесно;
  • Не дражни нікого. Двічі ні в кого нічого не проси.
  • Через оцінки не плач, з вчителем не сперечайся і на вчителя через оцінки не ображайся.
  • Ні на кого не наговорюй.
  • Будь акуратним.
  • Частіше говори: «давай дружити», «давай гратися», «ходімо разом додому».

Вольова готовність - це вміння дитини поставити мету, прийняти рішення, окреслити план дій, виконати його, приклавши до цього зусилля, оцінити результат свого вольового зусилля.

Сила волі проявляється і в посидючості дитини. Тобто дитина має розуміти, від її сили волі залежить протяжність посидючості.

Інтелектуальна готовність до школи передбачає:

  • Сформованість уваги;
  • Розвинену пам'ять;
  • Здатність до аналізу, синтезу, узагальнення.

У шість років дитина має знати: своє ім’я, прізвище, побатькові, вік, в яку пору року народився, адресу(назву села), пори року, їх послідовність, головні ознаки, назви свійських і диких тварин, основні види дерев і квітів.

Пам'ять

Слухова: в шість років на високий рівень пам’яті, дитина має запам’ятати при першому читанні 7-8 слів, під час другого – 9-10.

  • Зорова
  • Образна

Увага

Від рівня розвитку уваги залежить успішність дитини в школі.

«Не уважна» дитина, ми можемо швидше сказати «не зібрана».

Це коли дитина відволікається, не може втримати свою увагу на чомусь. Розвиток довільної уваги тісно пов’язаний із розвитком відповідальності за виконання будь-якого завдання. Довільна увага є необхідною умовою пізнання світу.

Довільна увага тісно пов’язана з мовленням. У шість років дитина здатна підпорядковувати свої дії мовній інструкції дорослого, і наше завдання навчити дитину підпорядковуватися власній мовленнєвій інструкції.

Ваша дитина не готова до школи, якщо:

  • «хочу» для неї переважає над «можна»;
  • дитина не випускає з рук іграшок, часто кричить;
  • дитина не хоче спілкуватися з незнайомцями, або навпаки: відразу входить в надто близькі панібратські стосунки;
  • дитина не знаходить спільної мови з однолітками;
  • дитина швидко відволікається;
  • рівень знань дитини про навколишній світ дуже низький, вона не вміє узагальнювати, класифікувати, помічати схожість і відмінність;
  • дитина не любить малювати, не вміє працювати з дрібними деталями;
  • дитина дуже повільно рухається, їсть, говорить;
  • дитина має проблеми із запам’ятовуванням або з мовленням.

Рекомендації батькам майбутніх першокласників

  • Познайомте дитину з вчителькою до офіційного початку занять.
  • Не залякуйте дитину школою! Для того, щоб дитина хотіла йти до школи, у її голові має скластися позитивний, теплий образ.
  • Розкажіть їй про своє шкільне дитинство, пригадайте декілька смішних історій із свого шкільного життя, покажіть свої шкільні фотографії.
  • Розказуйте як можна більше про шкільні правила і звичаї.
  • Пограйте у школу (ви – вчитель, а дитина і м’які іграшки – учні), можна задіяти шкільне приладдя – портфель, зошити, ручки.
  • Для розвитку пам’яті, мислення, мови, уваги просіть дитину переказати історію, фільм, казку чи оповідання. Приділяйте цим процесам більше уваги, бо це головні психічні процеси, на яких будується навчання.
  • Нехай дитина більше ліпить, складає конструктор, мозаїку, пазли (для розвитку дрібної моторики руки).
  • Якщо дитина допустилася помилки, попросіть дитину знайти її – це перша форма самоконтролю.
  • За те, яким буде шкільне майбутнє дитини, відповідають батьки.

Ракоча Н.В. практичний психолог
Настасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів



Кiлькiсть переглядiв: 559